№ п\п | Назва заходу | Термін | З ким проводиться | Форми роботи |
1. | «Мій дім, моя сім’я – частинка моєї Батьківщини» | вересень | Середня група | Бесіда |
2. | «Моє рідне місто Вишневе (в музеї) | вересень | Середня група | Заняття-екскурсія |
3. | «Моя Україна, моя рідна земля» (в музеї) | вересень | Старша група | Заняття-екскурсія |
4. | «Одягнемо ляльку в національний одяг» | жовтень | Молодша група | Дидактична гра |
5. | «Без верби і калини нема України» | жовтень | Середня група | Заняття |
6. | «Державні символи України» | жовтень | Старша група | Заняття |
7. | Бесіда про народні ігри «Котилася торба» «Довга лоза» | листопад | Молодша група | Бесіда Ігри |
8. | Українська народна гра «Ріпка» | листопад | Середня група | Гра-драматизація |
9. | «Я маленький громадянин України. Мій обов’язок знати мову, цінувати культуру, примножувати традиції | листопад | Старша група | Заняття |
10. | Розучування малих фольклорних творів | грудень | Молодша група | Заняття |
11. | «Одяг з бабусиної скрині» | грудень | Середня група | Бесіда |
12. | «Свято Андрія, Миколая, Різдвяно-новорічний цикл» | грудень | Старша група | Свята і розваги |
13. | «Я і моя сім’я живемо у місті Вишневе» | січень | Молодша група | Заняття |
14. | «Народ – творець мистецтва. Оберіг творимо своїми руками» | січень | Середня група | Заняття, майстер-клас з батьками |
15. | «Козацькі забави» | січень | Старша група | Розвага |
16. | Українські народні казки «Колобок», «Кривенька качечка». Колискові пісні. | лютий | Молодша група | Заняття |
17. | «Правила етикету в українському домі» | лютий | Середня група | Бесіда |
18. | «Нашому роду нема переводу» | лютий | Старша група | Родинне свято |
19. | Знайомство з українською народною іграшкою (лялька – мотанка) | березень | Молодша група | Заняття, майстер-клас з батьками |
20. | «Українська мова, як пісня солов’їна» | березень | Середня група | Заняття |
21. | «Т.Г. Шевченко – видатний український діяч» | березень | Старша група | Заняття, екскурсія до пам’ятника |
22. | «Моя рідна природа, серцю мила краса» | квітень | Молодша група | Заняття |
23. | «Грицю, Грицю», «Кривий танок», «Сорока-ворона», «Два півники» | квітень | Середня група | Ігри - інсценівки |
24. | «Народні ремесла як складова української культури і традицій. Українська писанка» | квітень | Старша група | Заняття, майстер-клас з батьками |
25. | «Сплетемо віночок з красивих квіточок» | травень | Молодша група | Дидактична гра |
26. | «Народна символіка» | травень | Середня група | Заняття |
27. | «Правила народного етикету» | травень | Старша група | Заняття |
28. | «Конституція – основний закон України» | червень | Старша група | Бесіда, свято |
29. | «Ой на Івана, ой на Купала» | липень | Старша група | Свято група |
30. | «24 серпня-День незалежності України» | серпень | Старша група | Свято, екскурсія |
31. | «Вивчаємо рідний край с. Миколаївка «Етнографічний музей» | серпень | Старша група | Екскурсія |
Блок 1. Сім‘я. Родина, Родовід
Модуль 1. Сімейні стосунки.
Модуль 2. Родина, родовід.
Модуль 3. Сімейні традиції, обряди, свята. Святкування дня народження дитини в сім‘ї.
Рекомендоване оснащення.
· Макет квітки, на пелюстках і всередині якої розміщені конвертики з фотознімками дорослих і дитини. Родинне фото вихователя групи. Зразок родинного «деревця» конкретної дитини.
· Виставка родинних реліквій, бойових та трудових нагород, предметів декоративно–вжиткового мистецтва, побутових речей, виготовлених батьками.
· Розвивальні ігри.
Блок 2. Рідний край
Модуль 1. Вулиці рідного міста.
Вулиця на якій мешкає дитина; її назва; історія цієї назви; громадські споруди; вулиця на якій розташований дитячий садок; головна вулиця міста; проспекти й майдани міста; бульвари міста.
Модуль 2. Музеї міста, пам‘ятники, історичні споруди, обеліски, їх історія.
Модуль 3. Підприємства, установи, навчальні заклади міста, культурні споруди.
Модуль 4. Міський транспорт.
Модуль 5. Відпочинок мешканців міста.
Модуль 6. Природний ландшафт міста, природні багатства.
Модуль 7. Історія рідного міста. Назва, історичні корені населення, історична назва. Відомі земляки.
Модуль 8. (…) область. Історичні віхи, природній колорит. Чим славиться область, чим багата. Найвідоміші споруди, підприємства, пам‘ятники. Національні герої – земляки.
Рекомендоване оснащення
· Набори листівок, фотоальбоми з краєвидами та пам‘ятними місцями рідного міста, обласного центру. Портрети відомих земляків. Герб міста. Портрет мера міста. Карта міста (його частини). Макет міста (його частини).
· Розвивальні ігри для закріплення знань дітей про рідний край, виховання любові до малої Батьківщини.
· Репродукції картин українських митців, творів місцевих художників. Вироби місцевих умільців.
· Карта області (адміністративна, природних зон).
· Фото знімки, слайди природніх ландшафтів рідного краю. Зразки мінералів. Гербарії рослин, типових до даної місцевості.
Блок 3. Україна – наша Батьківщина
Модуль 1. Київ – столиця України. Моя Батьківщина – Україна.
Модуль 2. Подорож по Україні. Природні заказники України: Асканія – Нова, Софіївський парк, Хортиця, карпатські та кримські ліси. Гори: Кримські, Карпатські. Моря: Чорне, Азовське. Порти: Одеса, Маріуполь, Бердянськ. Річки: України.
Модуль 3. Історичні корені України. Карта України. Карта України.
Модуль 4. Заснування Києва.
Модуль 5. Пам‘ятники національної історії, храми, собори.
У Києві: Києво – Печерська лавра, Аскольдова могила, Золоті ворота, Софіївський та Володимирський собори, Андріївський узвіз.
Модуль 6. Національні герої України. Устим Кармелюк, Северин Наливайко, Петро Сагайдачний, Петро Дорошенко, Іван Мазепа.
Модуль7. Тарас Шевченко, Леся Українка.
Рекомендоване оснащення
· Краєвиди Києва, різних регіонів України. Діафільми, слайди. Карта України (адміністративна, природних зон). Фотознімки, ілюстрації, картини із зображенням пам‘ятників української історії, культури та архітектури.
· Натуральні зразки корисних копалин та ілюстрації, вироби з різних матеріалів.
· Портрети Т.Г. Шевченка, Л. Українка. Ілюстрації до їхніх творів про дітей. Репродукції Шевченкових картин «Катерина», «Портрет Маєвського», «На пасіці», «Автопортрет».
· Наочно–ілюстративний матеріал про українських козаків: одяг, зброя, побутові речі.
· Пазли. Настільно-друковані ігри. Розвивальні ігри.
Блок 4. Символи України
Модуль 1. Державні символи України: Герб, Прапор, Гімн.
Модуль 2. Національні символи-обереги: вінок та рушник.
Модуль 3. Хліб – символ українського народу.
Модуль 4. Рослинні символи України: калина, верба тополя, дуб, хміль, явір, барвінок, мак, гарбуз.
Модуль 5. Пташині символи: лелека у гнізді, зозуля, соловей, пара голубів.
Рекомендоване оснащення
· Державний герб, Прапор України. Аудіозапис Гімну України. Портрет Президента України. Ілюстрації: хлібні поля, моря України.
· Український вінок (для дітей і для ляльки). Рушники свого регіону (вишивані й ткані). Рушнички для дівчаток-дошкільнят (росяночки). Рушнички для хлопчиків (грайлики).
· Заготовки прапорців для розфарбування їх дітьми.
· Паляниця, сіль. Репродукція картини Т. Яблонської «Хліб».
· Аудіозаписи українських народних пісень. Вербові котики, пучечки калини, макет гнізда лелеки.
Блок 5. Побут України
Модуль 1. Українськанаціональна іграшка. Майстри дитячої народної іграшки свого регіону.
Косівська, яворівська іграшки. Опішнянська, петраківська іграшки. Іграшки Черкащини, Вінниччини, Київщини.
Модуль 2. Національний одяг.
Традиційне жіноче та чоловіче національне вбрання. Специфіка національного одягу свого регіону.
Модуль 3. Національний посуд.
Модуль 4. Національні, обрядові страви.
Весільна обрядовість. Різдвяний стіл. Великопісна їжа. Великодні страви, їжа на Маковея, Спаса. Їжа в осінні та весняні народні свята.
Модуль 5. Предмети вжитку.
Модуль 6. Хатній інтер‘єр, господарські споруди на подвір‘ї.
Рекомендоване оснащення
· Українські національні іграшки. Матеріал для розфарбовування заготовок, для виготовлення іграшок дітьми.
· Лялька в національному вбранні (для розглядання, використання у грі). Елементи національного одягу в центрі театральної діяльності. Матеріал для настільно-друкованої гри «Вдягнемо ляльку». Національні костюми свого регіону. Книжки-розмальовки. Українські народні прикраси.
· Виставка національного посуду: миска, полумисок, таріль, макітра, горщик, глечик, куманець, горнятко, макогон, качалка. Іграшковий посуд.
· Дидактичний матеріал для закріплення знань про національні та обрядові страви.
· Предмети вжитку: лава, ослін, рогач, віник, рубель, кужіль.
· Ілюстративний матеріал: хатній інтер‘єр, господарські споруди. Макети інтер‘єру та споруд для використання в ігровій діяльності.
Блок 6. Національні традиції та свята
Модуль 1. Народні свята та весняні обряди. Сорок святих, Благовіщення, Великодні свята, веснянки (свято першого жайворонка, свято тополі), свято Матері.
Модуль 2. Народні свята та обряди літнього циклу.
Зелені свята, косовиця, Івана Купала, обжинки, Спаса.
Модуль 3. Народні свята та обряди осіннього циклу.
Покрова.
Модуль 4. Народні свята та обряди зимового циклу.
Андрія, Миколая, Різдво, Стрітення.
Рекомендоване оснащення
· Елементи костюмів, атрибутика свят та обрядів. Наочно-ілюстративний матеріал.
Блок 7. Українське національне мистецтво
Модуль 1. Картини українських художників-класиків.
Модуль 2. Картини сучасних митців.
Модуль 3. Творчість художників свого регіону.
Рекомендоване оснащення
1. Трутовський Констянтин Олександрович (1826-1893) «Одягають віночок».
2. Пимоненко Микола Корнійович (1862-1912) «Ворожіння».
3. Івасюк Микола Іванович (1865-1936) «Мати».
4. Шевченко Петро Олексійович (1856-1917) «Водяний млин», «Глухомань».
5. Їжакевич Іван Сидорович (1864-1962) «Мама йде».
6. Орловський Володимир Донатович (1842-1914) «Відпочинок у степу».
7. Шишко Сергій Федорович (1962) «Осінь».
8. Світославський Сергій Іванович (1857-1931) «Вітряк».
9. Ткаченко Михайло Степанович (1860-1926) «Весна».
10. Петрицький Анатолій Галактіонович (1865-1964) «Квіти».
11. Тропінін Василь Андрійович (1766-1857) «Дівчина з Поділля».
12. Гурін Василь Іванович (1939) «Ярославна».
13. Картини місцевих художників.
Блок 8. Декоративно-вжиткове мистецтво та народні промисли України.
Модуль 1. Українська вишиванка.
Модуль 2. Витинанка.
Модуль 3. Різьбярство.
Модуль 4. Кушнірство (художнє оздоблення шкіряних виробів).
Модуль 5. Художня обробка металу (мідь, бронза, латунь).
Модуль 6. Гончарство.
Модуль 7. Плетіння.
Модуль 8. Писанкарство.
Рекомендоване оснащення
· Виставки книжкових ілюстрацій, листівок, репродукцій, альбомів; зразки вишивки, святкових костюмів свого регіону та різних регіонів України.
· Виставка витинанок різних форм, кольорів, візерунків.
· Виставки різьблених речей: дерев‘яні вироби побутового вжитку та декоративного призначення (тарелі, шкатулки, намиста), наочно-ілюстративний матеріал (листівки, фотографії, замальовки).
· Виставка шкіряних робіт: торбинки, табівки, паски, палітурки, футляри, кожушки, кептарі, регіональні шкіряні вироби та вироби зі шкіри, виготовлені дітьми (гаманець).
· Виставка металевих, гончарних, плетених виробів.
· Кошик із писанками, крашанками; символічні знаки на писанках.
Примітка
1. Фольклор (казка, прислів‘я, колискові пісні, потішки, мирилки, дражнилки).
2. Повсякденне життя дітей.
3. Ознайомлення з природою.
4. Ознайомлення з навколишнім.
5. Зображувальна діяльність.
6. Музична діяльність.
7. Театралізована діяльність.
8. Свята, розваги.
Виховувати у дітей любов та інтерес до рідної української мови. Вчити спілкуватись нею, вживаючи знайомі українські слова, вирази чемного звертання.
Формувати розуміння понять «доброта, співчуття, гостинність, подільчивість»
Знайомити дітей з українською керамікою та вишивкою.
Слухати й наспівувати колисанки, дитячі пісеньки. Розучувати забавлянки, лічилки; вивчати народні рухливі ігри, читати казки, заохочувати до ігрових рухів за їх змістом.
Слухати та наспівувати народні мелодії. Знайомити з грою на народних інструментах. Вчити простих елементів народного танцю.
Організувати спілкування дітей українською мовою. Формувати правильну вимову звуків. Збагачувати активний словник дітей.
Формувати розуміння понять «чемність, приязнь, співчуття, співпереживання, правдивість.
Співати разом з дитиною колискові, українські дитячі пісеньки. Читати казки, вчити лічилки, народні ігри.
Слухати і підспівувати народні мелодії, розучувати українські таночки. Організовувати гру на дитячих народних інструментах.
Продовжувати знайомити з глиняними та дерев’яними іграшками, ляльками, з вишивкою, з національним одягом, з килимами, з побутовими речами. Організувати малювання за народними мотивами.
Формувати уявлення про те, що рідне місто, село, рідна мова – то частина нашої Батьківщини – України. ЇЇ столиця місто Київ. Розповідати про деякі історичні події, які відбувалися в регіоні, і про ті, що передаються в народній творчості, у живих розповідях. Знайомити дітей з творчістю Т.Г. Шевченка, вчити пізнавати його на портретах, шанобливо ставитись до його. Ознайомлювати з господарською діяльністю українців – сільським господарством. Знайомити з народними традиціями українського народу.
Заохочення дітей до спілкування українською мовою. Вчити відчувати її красу, мелодійність, пишатися нею. Закріплювати вживання типових обрядних виразів та зворотів.
Формувати розуміння понять «чесність, працьовитість, дотепність».
Співати колискових пісень для дітей і разом з ними. Читати легенди, оповідки, казки, відгадувати загадки. Розучувати лічилки, скоромовки, обрядові пісні – колядки, щедрівки, засіванки, заклички, веснянки та інші пісні.
Слухати й співати українських народних пісень, розучувати українські народні танці, вчити виконувати мелодії на дитячих народних музичних інструментах.
Знайомити з народним мистецтвом свого регіону. Продовжувати знайомити з народною іграшкою, керамікою, з елементами візерунків, їх колірною гамою.
Виховувати почуття гордості за свою приналежність до українського народу, за нашу Батьківщину – Україну, її столицю – Київ. Вчити шанувати державну символіку – Герб, Прапор, Гімн. Викликати інтерес до історичного минулого – до подій, які відбувалися в регіоні, і тих, які відбувалися в Україні у давні часи.
Знайомити з історичними місцями, пам’ятниками, музеями. Вчити шанувати видатних земляків, які уславили рідний край, Україну: історичних осіб, діячів освіти та культури, воїнів та трударів. Давати знання про деякі основні події з історії Києва, України – Русі, козаччини, УНР, Великої Вітчизняної війни, утворення нашої незалежної держави України.
Гімн України дітям (проект С. Дерди)
ЗДО "Намистинка" гостинно відкрив двері для малюків та батьків після тривалої перерви, у зв'язку із капітальним ремонтом будівлі, на початку грудня 2021р.та попрацювавши всього 3 місяці, знову призупинив діяльність із-за війни, яка підло і підступно розпочалася 24 лютого 2022 року, обірвавши всі надії і сподівання, плани на майбутнє.
Багато дітей разом з батьками виїхали з Вишневого. Працівники перебували в простої, але згодом, після звільнення Київщини повернулися до роботи, та, на жаль, не з дітьми, а приймали активну участь у волонтерській діяльності(плели сітки, готували їжу, донатили на ЗСУ та ін.). з 10 січня 2023 р. садочок знову запрацював, але для дітей батьки, яких працюють в критичній інфраструктурі, виходячи з того, що укриття під час тривоги вміщує лише 50 осіб, яке оснащене усім необхідним для нормального перебування дітей та персоналу.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.