• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка методиста

/Files/images/0_97b0e_74b9190a_M.gif Сторінка вихователя - методиста Ліщенко Ірини Леонідівни

/Files/images/7113.gif
Е-mail: namustunka-metod.kabinet@ukr.net

Моє портфоліо

Мій проект "Робота з вихователями щодо

впровадження інновацій"

Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» (2017) визначають як одне з найважливіших педагогічних завдань виховання в дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів; свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.

Зокрема, в Законі «Про дошкільну освіту» зазначається: «Одним із основних завдань дошкільної освіти та виховання є формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, пізнавальної активності; виховання в дітей шанобливого ставлення до родини, Батьківщини, поваги до народних традицій та звичаїв, рідної та державної мови, національних цінностей українського народу».

Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (від 25.04.2019) ти Лист МОН України від 17.09.2019 р. «Про застосування державної мови в освітньому процесі» регулює функціонування і застосування української мови як державної у сферах суспільного життя на всій території України.

Базовий компонент дошкільної освіти України, всі чинні програми виховання та навчання дітей дошкільного віку не обходять стороною громадянсько-патріотичне виховання. Це свідчить про актуальність цього питання в умовах сучасної дошкільної освіти. Зокрема, у Базовому компоненті дошкільної освіти як державному стандарті визначено необхідність ознайомлення дітей із поняттями «держава», «народ», «людство».

В інструктивно-методичних рекомендаціях «Про організацію національно-патріотичного виховання в дошкільних навчальних закладах (лист МОН України від 25.07.2016 року), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ МОН України від 16.06.2015 року), Стратегії національно- патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки (Указ Президента України від 13.10.2015 року) виділено «патріотичне виховання в контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку» як пріоритетний напрям освітньої роботи дошкільних навчальних закладів.

У розділі «Дитина у довкіллі» Програми виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина» окреслено завдання ознайомлення дітей із явищами суспільного жита за напрямами, зміст яких поглиблюється в кожній віковій групі.

Національно-патріотичне виховання як складова всебічного розвитку посідає гідне місце в системі формування духовності, національної громадської свідомості українців. Специфіку українського дитячого садка на сучасному етапі працівники ДНЗ (ясел-садка комбінованого типу) «Намистинка» вбачають у вагомій перевазі в системі виховання та розвитку дітей усього українського:

мови, фольклору, художньої літератури, мистецтва, музики, народних звичаїв і традицій, форм і засобів поведінки. Все це творить для дітей і дорослих національну картину світу, формує національну педагогіку і психологію, свідомість і гордість, обов’язкові складові духовної особистості. Видатний педагог Софія Русова вважала, що дитячий садок — це перша, найрідніша школа для дитини, національна школа, в якій пробуджується її національна і громадська свідомість. Кожен педагог дошкільного закладу має це робити, добре пам’ятати, вносити в своє виховання найбільше національного, патріотичного елементу.

Василь Сухомлинський сказав: любов до Батьківщини починається із захоплення красою того, що бачить перед собою дитина, чим вона милується, в вкладає частину своєї душі, це найважливіше емоційне джерело любові до свої землі. В нашому навчальному закладі велика увага приділяється створенню відповідного національно-розвивального простору. В кожній групі є національний куточок відповідно до змісту роботи та віку дітей, а також інформаційні стенди в приміщенні: «Україно моя», «Патріотичне виховання в дії», «Лялька-мотанка», «Предмети українського вжитку». Створений музей «Українська світлиця», де проходять цікаві заняття з українознавства.

Естетично оформлені стіни з українською символікою, цікавими епізодами побуту, народних казок створюють неповторний затишок та домашню атмосферу. Софія Русова стверджувала, що навкруги в дитячому садку мусить бути все рідне, що нагадує хатні обставини з найкращого боку, мусить лунати рідне слово, рідна музика, поезія.

Костянтин Ушинський зауважував: як немає людини без самолюбства, так немає людини без любові до Батьківщини. Одним із найсуттєвіших показників моральності людини є патріотизм, тобто любов до Батьківщини, відданість їй та своєму народу. Патріотизм - це серцевина людини, основа її активної позиції, зазначав Василь Сухомлинський. За визначенням українського педагогічного словника С. Гончаренка, патріотизм - це одне з найглибших громадянських почуттів, змістом якого є любов до Батьківщини, відданість своєму народові, гордість за надбання національної культури. Патріотизм є соціально-історичним явищем, він виявляється в практичній діяльності, у вигляді патріотичних поглядів і переконань, і спрямовується на всебічний розвиток своєї країни та захист її інтересів. Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Як синтетична якість патріотизм охоплює емоційно моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовних надбань суспільства.

Патріотичні почуття дошкільників засновуються на інтересі до найближчого оточення: сім’ї, батьківського дому, рідного міста, села, яке вони бачать щодня. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів дошкільників має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання. Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст, з огляду на це, наш колектив в педагогічній роботі поєднує ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавством, засобами мистецтва, практичною діяльністю дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та інше, національні державні свята). Ти - українець, ти - українка, навкруги тебе рідна твоя земля Україна, рідний тобі народ, ти мусиш знати свій край, знати, що твій народ створив гарного, вічного, прекрасного, - переконувала Софія Русова.

Основними напрямами патріотичного виховання є формування уявлень про сім’ю, родину і родовід, краєзнавство, ознайомлення з явищами суспільного життя, формування знань про історію держави, державні символи, ознайомлення з традиціями та культурою свого народу, формування знань про людство. Орієнтуючись на державні стандарти освіти, в молодшій групі діти мають знати назву рідного міста чи села, а в середній - мати уявлення про Батьківщину Україну, український народ, історію рідного міста. Старші діти мають знати про нашу державу, державні символи, столицю Київ, назви великих міст, значущі географічні назви: Крим, Карпатські гори, Дніпро, пам’ятні місця: Тарасова гора у Каневі, Хортиця, заповідник Асканія Нова тощо. Цій меті підпорядковані заняття «Я і Україна», «Казка в гості завітала», «Українську ляльку розглядаємо», «У гості до бабусі й дідуся», «Україна - рідний край», «Рідне місто Вишневе», «Державні символи» та ін.

Без мовного зв’язку з рідним народом, наголошувала Софія Русова, немає повноцінного національного й духовного життя. Важливим напрямом патріотичного виховання є залучення до народознавства, вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. Дошкільників ознайомлюємо з культурними і матеріальними цінностями родини та народу, виховуємо розуміння сенсу життя, інтерес до родинних і народних традицій. Значну роль у вихованні відіграють народні традиції, досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління. Долучаючись до народознавства, діти поступово утверджуються в думці, що кожен народ, у тому числі й український, має звичаї, які є спільними для всіх людей, пізнають традиції народу, мудрість, народну творчість (пісні, казки, прислів’я, приказки, ігри, загадки тощо). Поширюючи уявлення про народні промисли, вишивку, петриківський розпис, яворівську іграшку, вони поступово отримують більш- менш цілісне уявлення про втілену в художню і предметну творчість: своєрідність українського народу.

Все виховання дітей має бути позначене мистецтвом, естетичним сприйманням та емоціями, це принцип Софії Русової, який є провідним у роботі дитячого садка. У дошкільному віці діти залюбки беруть активну участь у народних святах і обрядах, пізнаючи їх зміст, розвиваючи художні здібності, навички колективної взаємодії. Важливою складовою патріотичного виховання дошкільнят є робота з батьками, а саме ознайомлення батьків з роботою дошкільного навчального закладу з питань патріотичного виховання, залучення їх до співпраці та стимулювання активної участі в ній, організація різноманітних заходів за участю батьків, ознайомлення батьків із результатами навчання і розвитку дітей, відкриті перегляди, інформація в куточках батьків, концерти, тренінги, виставки, консультації, майстер-класи тощо. Але все ж таки, як зазначала Софія Русова, найкращим керманичем мусить бути рідна мати дитини, природна вихователька своїх дітей, яка інший раз і без наукової підготовки, одним інстинктом уміє читати в дитячій душі і розуміти її.

Сучасні концепції національного виховання наголошують на важливості національної спрямованості освіти, її органічної єдності з національною історією і традиціями, на збереження і збагачення культури українського народу. Провідними засадами діяльності сучасного національного дошкільного закладу мають бути національна психологія, культура та історія, а також загальнолюдські духовні надбання. Моральна спрямованість нашої педагогічної діяльності вимагає єдності національного і загальнолюдського у формуванні національної свідомості, інтернаціональних почуттів дошкільників. Національне самовизначення особистості, віднесення себе до певної нації, відданість їй, любов та інтерес до всього національного - за такої умови не перероджується національний егоїзм і негативне ставлення до інших націй, адже людина, яка має високу національну свідомість, поважатиме й інший народ.

Всеукраїнська акція «Перехрестя дружби», оголошена редакцією журналу «Дошкільне виховання» 2014 року (№ 11), активно гуртує дошкільні родини з різних куточків України. Наш дитячий садок «Намистинка» радо відгукнувся на пропозицію, за допомогою журналу подружилися з колегами із Херсонщини, м. Гола Пристань, дошкільного навчального закладу № 3 «Берегиня». За цей час встигли потоваришувати, за адресами, наданими редакцією, налагодили спілкування в телефонному режимі та системі онлайн, обмін досвідом, презентаціями роботи з дітьми, відеоекскурсіями, виготовленими власноруч сувенірами, а головне, взаємовідвідуванням. Зустріч колег, завідувача ДНЗ «Берегиня» Тамари Іванівни Бурдиги та вихователя-методиста Ірини Володимирівни Ангеленюк в стінах нашого дошкільного закладу була цікавою і педагогічно цінною. Попереду багатопланова змістовна робота, яка допоможе у цей непростий час педагогам України бути єдиними у своєму прагненні, виховувати малечу в злагоді, любові і мирі.

Звертаючись до педагогічної спадщини Софії Русової, сучасні педагоги впевнені: національне виховання є міцним підґрунтям у справі зміцнення моральних сил дитини і оновлення, відродження душі народу. Яке виховання дамо нашим дітям сьогодні, те широко відіб’ється завтра у всьому характері нашого національного життя. Нашому поколінню випало складне, але почесне завдання: відродження української мови, держави, нації, славних козацьких традицій як феномену української та всесвітньої історії, і виконати його - наш громадянський обов’язок.

Перспективою подальшої роботи ДНЗ «Намистинка» з національно- патріотичного виховання є:

- відродження козацьких традицій, звичаїв, обрядів;

- краєзнавча робота з метою поширення знань про історію українського державотворення, народовладдя, української вільної козацької держави.

У межах співпраці ДНЗ «Намистинка» та Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» зокрема науково-освітнього центру патріотичного виховання молоді укладено угоду, якою передбачено різні форми роботи в тандемі: дитячий садок - школа - університет.

Перші паростки діяльності вже проростають на теренах звичних буднів, як-от: майстер-класи, які проводить викладач університету Мирослава Володимирівна Дячинська; екскурсії в центр військово-патріотичного виховання «Десантник» м. Києва; туристичні походи з батьками до козацьких таборів, спільні педради, методичні об’єднання, концертні програми, зустрічі зі справжніми козаками (В.Ф. Панасюком, В.С.Опанащуком, Ю.Л. Мельничуком), свята, розваги та багато інших цікавих заходів, які з користю заповнять життєвий простір малечі та дорослих.

31 січня 2017 року на базі ДНЗ «Намистинка» проведено районне методичне об’єднання вихователів-методистів та музичних керівників дошкільних навчальних закладів Києво-Святошинського району з теми «Зміст козацько-лицарського виховання як складової національно-патріотичного виховання в умовах ДНЗ». Активними учасниками заходу стали педагоги дитсадків району, ДНЗ «Берегиня» № 3 міста Гола Пристань в особі Бурдиги Т.І. та Ангеленюк І.В., представник Університету «Україна» Мельничук Ю.Л., професор кафедри теорії та історії педагогіки НПУ ім.. М.П.Драгоманова, док. пед.. наук, академік АН ВО України, основоположник ідеї козацько-лицарського виховання Руденко Ю.Д., крайовий отаман Київщини, генерал-хорунжий Українського козацтва Панасюк В.Ф., голова спілки воїнів-інтернаціоналістів та учасник бойових дій Козленко Л.Л., редактор журналу «Дошкільне виховання» Мельник О.В. Свою професійну майстерність показали педагоги ДНЗ «Намистинка» Щемельова Л.А., Гаврилюк Н.Н., Лата Н.В., Капшук Н.С., Дерда С.М., вихованці старшої групи, учні 6-В класу Вишнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 (класний керівник Міщенко В.А.), старшокласники (керівник Туркот Т.О.), хор «Вишневий дзвін» (художній керівник Крижанівський О.О.). Понад 70 учасників заходу мали змогу оглянути ігрові і розвивальні осередки садка, інтерактивно поспілкуватися з дітьми та персоналом, переглянути музично-театралізовану розвагу «Ми – маленькі козачата» за участю вихованців та педагогів дитсадка, школярів, насолодитися виступом хору. Гості зустрічі відзначили велику цінність проведення подібних заходів в співдружності і співпраці дитсадка, школи, громадськості.

Діти старшої групи ДНЗ «Намистинка» та педагоги 27 квітня 2017 року та 24 квітня 2018 року відкривали музично-літературним привітанням урочисті засідання ІІ, ІІІ Всеукраїнських науково-практичних конференцій «Україна – козацька держава», а також Міжнародні конференції (2019 рік). Вихователь-методист Ліщенко І.Л. є постійним учасником Всеукраїнських та Міжнародних науково-практичних конференцій «Формування державотворчих якостей, національної гідності і гордості на козацько-лицарських традиціях українського народу в контексті стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді (16 грудня 2016 року), «Освітньо-виховні та героїчні традиції українського козацтва в цивілізаційному просторі Європи» (19 грудня 2018 року), «Освітньо-виховні та патріотичні традиції українського козацтва у контексті слов’янських і загальноєвропейських цивілізаційних процесів» (28 лютого 2019 року), які проходили у Відкритому міжнародному університеті «Україна».

01 березня 2019 року на базі ДНЗ «Намистинка» відбулася VІ Міжнародна науково-практична конференція «Освітньо-виховні та патріотичні традиції українського козацтва у контексті слов’янських і загальноєвропейських цивілізаційних процесів», під час якої практично показано як реалізується національно-патріотичне виховання дітей і молоді на засадах козацької педагогіки. Педагоги представили гостям музичну розвагу «Моя країна – Україна!» за участю дітей старшої групи (вихователі Капшук Н.С., Паславська І.В.), учнів 8-В класу Вишнівського академічного ліцею «Основа» (класний керівник Міщенко В.А.), ансамблю бандуристів «Дивоцвіт» Вишнівської школи мистецтв (худ. кер. Матвійчук С.М.), вокального ансамблю «Вишнівчаночка» (худ. кер. Мельник Л.М.). На захід прибули представники з різних областей України: Вінницької, Луганської, Житомирської, Чернігівської, Львівської, Запорізької, Рівненської та дружньої Болгарії в особі професора Софійського Університету ім.. Святого Клемента Охридського Караіванова Миколи, професора НПУ ім. М.П.Драгоманова Руденка Ю.Д., наказного Верховного отамана Українського козацтва Опанащука В.С., начальника науково-освітнього центру патріотичного виховання молоді Університету «Україна» Мельничука Ю.Л., члена Громадської ради при МОН України, отамана Українського Буджацького козацтва Тимофєєва В.Я., завідувача ДНЗ «Берегиня» № 3 міста Гола Пристань Бурдиги Т.І. та вихователя-методиста Ангеленюк І.В., вихователя-методиста дошкільного відділення гімназії «Провесінь» м. Львів Коваль А.О., та музичного керівника Глинки О.М., методиста Києво-Святошинського методичного центру відділу освіти Калабуліної Г.Д., редактора журналу «Дошкільне виховання» Мельник О.В., педагогів Києво-Святошинського району.

ДНЗ «Намистинка» приймає активну участь у Міжнародному фестивалі «Козацькій славі жити у віках», який 28 червня 2019 року проходив у місті Гостомель Київської області, з 28 червня по 22 серпня 2020 року (онлайн). Щоразу дошкільний заклад нагороджується Дипломом учасника.

Педагоги ДНЗ «Намистинка» постійно знаходяться у творчому пошуку нових методів роботи з національно-патріотичного виховання, вивчають та застосовують у своїй роботі кращі зразки досвіду дитячих садочків, які поглиблено працюють з теми козацько-лицарського виховання, а саме: ДНЗ «Подоляночка» м. Славута Хмельницької області, ДНЗ № 18 «Росинка» м. Бахмут Донецької області, приватного етносадка «Котигорошко» м. Ірпінь та інших

Досвідом роботи з національно-патріотичного виховання ми постійно ділимося з громадськістю під час перебування в різних регіонах України: м. Коростень Житомирської області (лютий, 2018 р.), м. Ірпінь Київської області (березень, 2018 р.), м. Умань Черкаської області (червень, 2018 р.), м. Сєвєродонецьк Луганської області (жовтень, 2018 р.), м. Черкаси (грудень, 2018 р.), м Запоріжжя (грудень, 2018 р.), м. Львів (січень, 2019 р.), Румунія (лютий, 2020 р.), смт. Затока Одеської області (серпень, 2020 р.).

Ідея наскрізного навчання в тандемі: дитячий садок – школа – вищий навчальний заклад запропонована президентом Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна», доктором технічних наук, професором Таланчуком П.М. знаходить реальне втілення в щоденній клопіткій праці педагогів, дітей, батьків та громадськості задля відродження України, а саме: української нації.

Дитячий, педагогічний та батьківський колективи будуть і далі робити все можливе для відродження українського козацтва, народної культурної спадщини, утвердження національної мови.

ДНЗ «Намистинка» постійно розширює коло друзів, об’єднує молодіжні, дошкільні родини з різних регіонів України та світу, з метою взаємозбагачення знаннями, підвищення професійної майстерності, обміну досвідом, творчих пошуків, впровадження інновацій у царині дошкілля, об’єднання українців як нації в Україні та в світі.

/Files/images/IMG_2627.JPG

/Files/images/vishenka_34.gif

/Files/images/7140.gif

РОБОТА В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «НАМИСТИНКА» ВЕДЕТЬСЯ ЗГІДНО РІЧНОГО ПЛАНУ

План спрямований на виконання завдань Закону України “Про дошкільну освіту” та Базового Компоненту дошкільної освіти.

Педколектив ДНЗ працює над всебічним загальним розвитком вихованців відповідно до їхніх потенційних можливостей, формування базису особистісної культури: самообслуговування, комунікації, пізнавальної мотивації, бажання і вміння вчитися.

Головним напрямком діяльності кожного вихователя були і залишаються охорона, зміцнення здоров`я дітей, забезпечення необхідних умов для їх фізичного та психічного розвитку.

Методична робота ведеться згідно у слідуючих напрямках:/Files/images/0_6fae1_e8823b77_XL.png

-створення атмосфери творчості, психологічної перебудови стосунків у педколективі;
-знайомство і впровадження інноваційних освітніх технологій;
-підвищення професійної компетентності вихователів;
-вивчення особистісних особливостей вихователів для кращої -організації їх роботи.

Методична мета

-збагачення педагогів новими, інноваційними методами та засобами навчання;
-постійне вдосконалювання навичок самоосвіти, надання педагогу кваліфікованої допомоги, як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, у підвищенні результатів його педагогічної праці;
-створення такого освітнього простору, де повному обсязі реалізовано творчий потенціал педагогічного колективу і кожного зокрема.

Науковий рівень методичної роботи

/Files/images/images (2).jpg Зміст методичної роботи в дошкільному навчальному закладі « Намистинка» будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психоголо-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, інформації про перспективний педагогічний досвідВелика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно - орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї викладені у Концепції розвитку дошкільного навчального закладу 2011-2016 н.р., обговорюються на педагогічних радах, під час індивідуальних і групових консультацій, на їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів. Відповідна увага приділяється психологічному аспекту реалізації гуманістичного підходу до розвитку вихованців . Що відображається у тематиці запланованих методичних заходів на навчальний рік: педагогічних радах , семінарах , методичних об»єднаннях , консультаціях , колективних переглядах .

Різноманітність форм, зміст та дієвість методичної роботи

Методична робота в дошкільному закладі відповідає структурі методичної роботи з педагогічними кадрами.В роботі з педколективом впроваджуються масові (педради, семінари, методоб’єднання), групові (семінари-практикуми, творчі групи) та індивідуальні (самоосвіта, курсова перепідготовка) форми методичної роботи.

В дошкільному закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів.
Адміністрація дошкільного закладу здійснює планування на п’ять років курсової перепідготовки педагогів. Практикуються звіти вихователів про проходження курсової перепідготовки на методгодинах.

Широко використовуються традиційні інтерактивні форми методичної роботи, особливо під час проведення педагогічних рад, загальних та групових батьківський зборів: круглий стіл, методичні посиденьки, прес-конференції, диспути, дискусії, «мозковий штурм».
Однією з масових форм методичної роботи в закладі є організація виставок, як тимчасових так і постійно діючих. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками, виставки творчих робіт працівників закладу .
Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі роботи при проведенні навчально-виховного процесу.

Розвиток творчих здібностей

Одним з пріоритетних напрямків ДНЗ " Намистинка" є розвиток творчих здібностей вихованців. Поняття “творчість” визначається як діяльність, в результаті якої дитина створює нове, оригінальне, виявляючи уяву, реалізуючи свій задум, самостійно знаходячи засіб для його втілення.На основі творчого потенціалу педагогічних працівників, можливостей ДНЗ, інтересів дітей, потреб батьків, для забезпечення єдиного освітнього простору, перед нами стоять такі вимоги:
модернізація розвитку творчих здібностей дітей ;
забезпечення матеріально- технічної та методичної бази для впровадження пріорітетного напряму ;
створення системи розвитку творчих здібностей через художньо - образотворчу , музичну , хореографічну та театралізовану діяльність.

/Files/images/Безпека життед. по правилам дор. руху.JPG

/Files/images/IMG_3006.JPG

/Files/images/IMG_4059.JPG

/Files/images/IMG_2904.JPG

/Files/images/IMG_4063.JPG

/Files/images/prikrasa4.gif

Кiлькiсть переглядiв: 1354

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.